NOVI LJUBAVNI NERED

Mirjana Bobić Mojisilović
Otvaranje 10. septembra 2013.

slide

P6190032

“Komična mašta, izvučena iz realnog života, u srodstvu je sa umetnošću”, Anri Bergson.

Pejzaži Mirjane Bobić Mojsilović, nastali u periodu 2012. i 2013. iako izgledaju kao potpuno nova faza u njenom slikarstvu, zapravo su samo nastavak slikanja zagrcnutosti sveta pred smehom, suzama i melanholijom koja se ranije razlivala po licima njenih junaka, smeštenih na plažama i dokovima, junaka koji su uvek „uhvaćeni“ u skoro fotografskom kadru. Ako su njeni raniji portreti izgledali kao pejzaži, sada njeni pejzaži izgledaju kao portreti. Mesto, šuma, terasa, vidikovac, sada imaju karakter osobe – duhovito, melanholično, snovidljivo poput ljudi kojih nema na slikama, a koji su tu negde, u moru, u kući, izvan kadra u kome postoji samo fantazmagorični Novi ljubavni nered. Sada su ljudi nestali sa njenih slika, (jer se baš u tom trenutku, negde, izvan kadra slike, ljube, vode ljubav, teše, ili spremaju za gozbu), Mirjana Bobić Mojsilović prikazuje njihove pejzaže, njihova mesta života, sieste, njihova dremanja i njihove hedonizme.
Ono što je na njenim ranijim slikama bila „scenografija“ stola za kojim sede njeni likovi sa razmazanom šminkom, sada postaje predložak za pejzaž.

Pejzaži na kojima dominiraju nameštaj, igračke, čaše i more, čak i kada se drama slavlja života dogadja u listopadnoj šumi, uvek imaju takozvanu perspektivu iz više pogleda u isto vreme. Što, paradoksalno, haotičnosti pejzaža kojima dominiraju predmeti iz enterijera, dodaje izvesni red.

Pejzaž postaje neka vrsta dnevne sobe, dnevna soba je simbolički trg, a trg postaje privatan pa čak i intiman prostor u kome obitavaju ljudi koji imaju vremena, koji vole da se igraju i koji nikuda ne žure.

“Ne poznajem nijedan drugi način suočavanja sa velikim temama, a da to nije igra: među karakteristikama veličine, ovo je bitna pretpostavka”, rekao je Niče u Ecce Homo.

Sve slike su radjene akrilikom na platnu.

Mirjana Bobić Mojsilović do sada je imala pet samostalnih izložbi u Beogradu, a njene slike nalaze se na koricama svih njenih knjiga.