The Perfect Time

Umetnost i alhemija kuvanja / Dejana Vucicevic
Od 7. jula do 15. avgusta 2016 > Otvaranje 7. jula u 19h

_DSC5462za+slanje+manj-1

Dejana Vučićević u novoj seriji fotografija istražuje složene odnose između fikcije i realnosti, statusa i identiteta žene-umetnice kroz višeslojne semantičke slojeve i medijsku prirodu savremene digitalne fotografije, koristeći iskustva filmske scenografije i kostimografije, montaže i režije. Dejana nastavlja da kroz prizore pažljivo rekonstruisanog istorijskog ambijenta kuhinje iz 50-tih godina 20. veka istražuje mogućnosti preispitivanja ideje ženskosti. Nadovezujući se na prethodne radove u kojima tematizuje društvenu ulogu žene kao majke i supruge, ona u radu The Perfect Time polazi od još jednog stereotipa – žene domaćice, ali ovog puta zadire dublje u pitanja i nedoumice koje nosi konflikt između ograničavajuće društvene uloge i identiteta žene. U tom smislu se serija od osam fotografija na prvi pogled bavi preispitivanjem temeljnih pretpostavki ženskog identiteta – same ideje ženskosti i dalje oslonjene na biološko vreme koje definiše različite aspekte postajanja ženom, ali i vlastiti unutrašnji sat i njegov složeni odnos prema društveno nametnutim ulogama.

Kuvanje je ovde metafora umetničkog delovanja u prvom licu u kome su sadržaj, morfologija i poetika stvaralaštva u službi samoiskazivanja, čiju uznemirujuću prirodu Dejanine slike nagoveštavaju bez objašnjenja, postavljajući ih kao pitanje o smislu umetnosti danas. Daleko od prozaične svakodnevice, Dejanina kuhinja je prostor fantazije i magije, prostor u kome se oslobađaju (potisnuti) strahovi i želje, u kome se strepi, brine, žudi, mašta i stvara.

Jer ne postoji ništa što nas fundamentalnije izdvaja iz sveta prirode od gastronomije. Postavljajući svoju protagonistkinju u kuhinju i predstavljajući njeno specifično artističko, fantazmagorijsko i simbolima ispunjeno kulinarsko iskustvo, Dejana je iskoračila u istraživanje slobode i artificijelnosti kao pretpostavke vlastite ali i savremene umetničke ideologije, semantike i prakse, smeštajući u njeno središte ženski identitet i egzistenciju.

Dejanini prizori otkrivaju zbunjujuću izražajnu prirodu ženskog umetničkog delovanja i preispitivanja vlastitog umetničkog identiteta. Serija The Perfect Time je alegorija o potrazi za smislom u stvarnom ženskom životu. S onu stranu reprezentacijskog, svakodnevnog, banalnog, efemernog, nalazi se nevidljivo, poetsko, kontemplativno, oniričko. … nota frivolnosti, neretko i humora koje Dejana ugrađuje u svoje prizore, samo donekle ublažava preovlađujući uznemirujući utisak usamljenosti.

Katarina Mitrović, deo teksta iz kataloga

Ali! Zlatnu ribicu od želea junakinji ovog projekta niko nije doneo ili poklonio, ona ju je sama napravila za sebe! Napravila ju je ne bi li osvojila nove mogućnosti i prostore za zamišljanje neke bitne i velike želje. Mi ne vidimo hoće li se želja ispuniti, ali slutimo da će maštanje i sanjarenje, bogato obojeni optimizmom, imati dovoljno slobodnog prostora.

Dejana Vučićević

Biografija

Dejana Vučićević je diplomirala na FPUD u Beogradu. Član je ULUPUDS-a, ima status slobodnog umetnika.
Bavi se vizuelnim umetnostima, iza sebe ima više krupnih samostalnih projekata u okviru dizajna i mode, kao što su autorske modne kolekcije, kostimi za tri celovečernja igrana filma i jedan film kratkog metra.
Kostimografijom i dizajnom se bavi i u projektima za pozorište i TV reklame, a radi i styling za modno-umetničke editorijale, itd.
U okviru multimedijalnih umetnosti bavi se konceptualnim autorskim projektima, realizovanim u samostalnim izložbama.
Dva umetnička rada otkupljena su od strane dva prestižna beogradska muzeja:
Muzej grada Beograda: konceptualni – dve fotografije iz Happy Family projekta, Muzej primenjene umetnosti, Beograd: modni – haljina iz Playgirl kolekcije. Fotografija iz Happy Family pripada Telenor kolekciji srpske savremene umetnosti.

www.dejanavucicevic.com